6 trucuri pentru buna dispozitie

1. Prieteni

Nu refuza nici o invitatie de a-ti petrece timp cu prietenii apropiati, oricat de obosita sau prost dispusa ai fi. Cateva ore in compania persoanelor dragi reprezinta cea mai buna terapie pentru buna dispozitie. Daca ai avut o zi proasta la serviciu, ai acum ocazia sa te descarci de energia negativa. Toata lumea stie ca o discutie cu o prietena de suflet este mai buna chiar decat mersul la psiholog. Fa-ti mai mult timp pentru prieteni si sansele de a fi bine dispusa va creste.

2. Miscare
Cand vine vorba despre sport, psihologii sunt toti de aceeasi parere. Face bine si pe plan mental! Se pare ca exercitiul fizic stimuleaza productia de beta-endorfina si sero-tonina de catre creier, substante responsabile de senzatia de buna dispozitie. Beneficiile sportului se vad imediat: te simti mai energica, relaxata si mai putin iritabila. Este indicat sa faci miscare cel putin de trei ori pe saptamana. Daca nu ai posibilitatea sa mergi la sala, este de ajuns sa mergi 20 de minute pe jos in fiecare zi. Cu conditia sa o faci in pas alert.

3. Bai cu spuma

Nimic nu te relaxeaza mai mult inainte de a merge la culcare decat o baie calda si…prelungita. Adauga in apa din cada si un spumant de baie si cateva picaturi de ulei esential de levanda, planta recunoscuta pentru efectul ei calmant. Nu uita sa iti masezi usor picioarele, insistand asupra talpilor. Cu o manusa de baie sau cu role pentru spate maseaza-ti apoi usor ceafa, locul unde se aduna de obicei tensiunea acumulata in timpul zilei. Vei vedea ca senzatia de buna dispozitie va aparea ca prin minune daca vei respecta acest ritual al imbaierii.

4. Calatorii

O mica escapada din oras, la sfarsit de saptamana, va reusi cu siguranta sa te incarce cu buna dispozitie. Chiar daca nu iti permiti sa pleci intr-o destinatie turistica, sigur ai rude sau prieteni din alte localitati pe care nu i-ai mai vazut demult. Iar daca acestia locuiesc la tara, cu atat mai bine. Aerul curat si linistea de acolo sunt tocmai bune pentru a te face sa te simti mai bine. Odata ajunsa acolo, propune-ti activitati cum ar fi mersul la pescuit sau la padure. Compania prietenilor tai si placerea de a vedea locuri noi vor face sigur minuni pentru starea ta de spirit.

5. Mersul pe jos

Un truc la indemana tuturor pentru a evita starile de depresie il reprezinta plimbarile lungi. Desigur ca ai probat si tu aceasta solutie pentru starile de nervozitate si ai vazut ca da roade. Asa ca, de fiecare data cand ai posibilitatea, fa o plimbare pe jos in drum spre casa si vei vedea cat de mult te va calma. Daca stai in apropierea unui parc, mergi de cate ori ai ocazia si plimba-te pe aleile racoroase. Iar daca ai si un animal de companie, ia-l si pe el! Energia si veselia lui te vor molipsi si pe tine.

6. Culori

Un remediu neconventional pentru cei cu moralul la paant este terapia prin culori. Specialistii sunt de parere ca privitul atent la o nuanta, de preferat in culori vesele, poate face minuni pentru buna ta dispozitie. De aceea, tot mai multi oameni aleg sa isi zugraveasca peretii camerelor in culori apreciate pentru efectul lor benefic asupra psihicului. Nuante ca portocaliu si galben sunt cele recomandate pentru decorarea unei locuinte. Se spunea ca portocaliul, de exemplu, inlatura starile de depresie si, mai mult, are si efect benefic in durerile reumatice.